Badanie potrzeb

biurkoNawiązanie relacji z klientem oraz zrozumienie jego potrzeb to najważniejszy z etapów powstawania każdego projektu. Na początku współpracy zawsze staram się nawiązać pozytywną relację. Bardzo ważne jest dla mnie i mojej dalszej pracy poznanie zainteresowań i codziennego funkcjonowania klienta. To wiele mówi o jego potrzebach, warunkuje zastosowanie niektórych rozwiązań w projekcie. Im więcej informacji o kliencie uda się uzyskać podczas spotkania tym lepiej. Dlatego wypracowałam 230 pytań ankietowych, dzięki którym tworzę profil inwestora i jego rodziny. Dzięki temu jestem w stanie w pełni odpowiedzieć na jego potrzeby, a przecież satysfakcja klienta jest dla mnie najważniejsza.

 

Dlaczego badanie potrzeb jest tak istotne?

Wypracowanie relacji inwestor – projektant jest dla mnie niesamowicie istotne. Każdy projektant pracuje inaczej i ma wypracowany własny system pozyskiwania informacji. Może to być rozmowa, pisemna ankieta lub wywiad. Przed rozpoczęciem prac zawsze spotykam się z inwestorem. Podczas szczerej rozmowy zadaję wspomniane 230 pytań, które nakierowują mnie na oczekiwania klienta względem projektu i przyszłego wnętrza. Dla projektu kluczowe jest poznanie odpowiedzi na nie – ile czasu spędza on w domu, jak często przychodzą do niego goście, czy lubi gotować, czy pracuje zdalnie oraz jakie ma hobby. To pozwala mi wyobrazić sobie dzień lub tydzień z jego życia, wczuć się w codzienne potrzeby i stworzyć dla niego wnętrze idealne.